تاریخ بودجه 96 استفاده مقام معظم رهبری

تاریخ: بودجه 96 استفاده مقام معظم رهبری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مردم با پول یارانه‌ها چه می‌کنند؟

با یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافتی چه می کنید؟ این سوالی است که در چهار گوشه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی شهرهای کشور عزیزمان ایران با بعضی از دریاف

مردم با پول یارانه‌ها چه می‌کنند؟

مردم با پول یارانه ها چه می کنند؟

عبارات مهم : ایران

با یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافتی چه می کنید؟ این سوالی است که در چهار گوشه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی شهرهای کشور عزیزمان ایران با بعضی از دریافت کنندگان یارانه در میان گذاشتیم. پاسخ ها ولی جزییات جالبی از زندگی مردمان کشور عزیزمان ایران را اینجا و آنجای شهرهای بزرگ تشریح می کرد.

یارانه حالا هفت سالی است بحث روز اقتصاد کشور عزیزمان ایران هست. نخستین روزی که پرداخت یارانه نقدی به موجب قانون 5 ساله هدفمندی یارانه ها مصوب شد، تا امروز که هفت سال از اجرای این قانون می گذرد، نه فقط اقتصاد که سیاست و اجتماع درگیر عنوان یارانه ها بوده و هستند. حالا قرار است یارانه 31 میلیون نفر در سال اینده از بین بردن شود. آیا این بار این آینده نگری به تحقق خواهد پیوست؟ بررسی این توصیه که یارانه کجای زندگی اهالی کشور عزیزمان ایران هست، شاید بتواند پاسخ به این پرسش را امکان پذیر کند. یک راننده تاکسی نخستین مخاطب بود. هنگامی که در برابر این پرسش قرار گرفت، گفت: نمی دانم چه روزی از ماه یارانه را می ریزند، پیگیری زیادی هم نمی کنم ولی مشمول دریافت یارانه هستم چون حقوق بازنشستگی ام در حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

مردم با پول یارانه‌ها چه می‌کنند؟

او که 55 ساله به نظر می رسید، با اشاره به اینکه مجرد هست، ادامه داد: قبض برق منزل من هر ماه حدود 30 هزار تومان هست، این یارانه ای که می گیرم جواب قبض برق من را می دهد ولی در کل برایم چندان مهم نیست که پرداخت یارانه ادامه پیدا کند یا خیر. شاید اگر من هم زن و فرزند داشتم، برایم مهم می شد چون بالاخره یک 45 هزار تومان به سه 45 هزار تومان بسیار متفاوت است.

چرا یارانه نگیریم؟

خانمی که معلم مقطع دبستان در حوالی میدان ولیعصر هست، ولی نظری دیگر دارد. او می گوید: یارانه نقدی حتی اگر به درد من نخورد، باید به من پرداخت شود چون سهم من از پول نفت است.

با یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافتی چه می کنید؟ این سوالی است که در چهار گوشه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی شهرهای کشور عزیزمان ایران با بعضی از دریاف

او گفت: اصلا مطالبه من این است که تا پیش از این که یارانه پرداخت نمی شد، این پول کجا می رفت؟ آیا حالا همه پرسشها را به پرداخت نقدی یارانه ها مرتبط می دانند؛ در حالی که سال ها قبل هم با کمبود اعتبار جهت بودجه های عمرانی روبرو بودیم و می دیدیم دولت پول کافی ندارد که پروژه های عمرانی را در موعد مقرر به بهره برداری برساند.

او گفت: متاسفانه حکایت مرتبط دانستن پرسشها اقتصادی با پرداخت یارانه نقدی به حکایت «مریض خر خورده» خیلی شبیه است . می گردند، ببیند چه عاملی را می توانند به این مساله مرتبط کنند و بعد هم نتیجه می گیرند پرداخت یارانه نقدی باعث شده است است که پرسشها اقتصادی زیاد کردن یابد. قبل از پرداخت یارانه نقدی عامل رشد تورم و از میان رفتن منابع کشور و راه نیفتادن پروژه های عمرانی و عدم ایجاد شغل چه بود؟ اصلا چه تضمینی است که اگر یارانه نقدی قطع شود، این پرسشها حل شود؟

او در پاسخ به این پرسش که با پول یارانه نقدی چه می کنید؟ گفت: یارانه هر نفر در ماه با پول یک کیلو گوشت برابری می کند. من جای خاصی را جهت هزینه کرد این پول آینده نگری نکرده ام، ولی خب بالاخره پولی که وارد خانواده سه نفره ما می شود، هزینه خرید گوشت و مرغ در ماه را جهت ما تامین می کند.

مردم با پول یارانه‌ها چه می‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه خودش ماهانه 2 میلیون تومان دریافتی دارد و همسرش نیز 2 میلیون و 500 هزار تومان حقوق می گیرد، گفت: دریافتی من پرداخت اقساط وام به حدود 700 هزار تومان می رسد و در نتیجه می بینید که این 136 هزار تومان جهت زندگی من مهم است.

شما یارانه می گیرید؟

با یارانه 45 هزار و 500 تومانی دریافتی چه می کنید؟ این سوالی است که در چهار گوشه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی شهرهای کشور عزیزمان ایران با بعضی از دریاف

بررسی ها نشان می دهد بیش از 76 میلیون ایرانی در ماه یارانه دریافت می کنند، ولی کافی است به دنبال دریافت کننده یارانه در شهرهای بزرگ بگردید تا متوجه شوید اغلب افراد تاکید دارند که یارانه نمی گیرند.

این توصیه نشان می دهد در حالی که مقاومتی عمومی در برابر از بین بردن یارانه ها وجود دارد، ابایی در حوزه اعلام دریافت یارانه به صورت شخصی میان افراد وجود دارد.

مردم با پول یارانه‌ها چه می‌کنند؟

به عبارت دیگر، در شرایطی که طبقه میانگین و پولدار در گفتگوهای رو در رو کمتر حاضر به اعتراف دریافت یارانه هستند، در کلیت مخالفتی عمومی و جدی با از بین بردن یارانه ها وجود دارد. به نظر می رسد این دوگانگی خود می تواند در درازمدت ضرورت پرداخت یارانه نقدی به ایرانیان را از میان ببرد. کمی دورتر از تهران، در کرج ولی اوضاع تفاوتی جدی دارد.

کفاف کرایه ماشین را که می دهد

خانمی منزل دار که به گفته خودش گاهی جهت نظافت منزل راهی منزل آشنایان نیز می شود، در پاسخ به این پرسش گفت: یارانه جهت من بسیار مهم هست. حداقلش این است که پول کرایه ماشین فرزند من جهت رفتن به دانشگاه را تامین می کند. اصلا همین که ماهانه 182 هزار تومان به حساب ما ریخته می شود، برایمان مهم است و بخشی از زندگیمان را جمع می کند. مثل این می ماند که من سه تا چهار بار جهت نظافت منزل راهی منزل های مردم شوم. بعد این پول برایم اهمیت دارد. او راجع به اوضاع کاری شوهرش گفت: شوهرم نه الان، در حدود بیست سال است که بدون کار هست. اصلا مسئولیت ندارد که دنبال کار برود. گاهی از این دست چیزی می خرد و به آن دست می فروشد که البته هر لحظه هم ضرر می دهد ولی در کل کاری نمی کند که دریافتی ماهانه و روزانه یا به طور کلی درآمد داشته باشد.

او گفت: شنیده ام می خواهند فقط به خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، یارانه بدهند. من و فرزند هایم تحت پوشش هیچ کجا نیستیم و درآمدی هم نداریم، به این ترتیب وضعیتمان به مراتب بدتر از گذشته خواهد شد و امیدوارم این طرح اجرایی نشود.

حقوق ها را زیاد کردن دهید

دختر دانشجویی در دانشگاه علوم و تحقیقات در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما گفت: من هنوز ازدواج نکرده ام و یارانه دریافتی ام را به پدرم می پردازند. من فکر می کنم بهتر بود این یارانه را قطع می کردند و حقوق پدر بازنشسته ام که تنها دو میلیون و 500 هزار تومان است را زیاد کردن می دادند. در این صورت پرسشها ما حل می شد این در حالی است که حقوق بازنشستگی پدر من کم است و از سوی دیگر، این یارانه هم قطع شود، شرایط مالی اش بدتر می شود.

او با اشاره به اینکه پدرش 34 سال قبل با نشانه یافتن شغل از نایین راهی پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است هست، گفت: البته آن گونه که شنیده ام، یارانه ها به درد فامیل ما در نایین زیاد از ما می خورد. آن ها هزینه های کمتری نسبت به ما دارند، هزینه مواد غذایی، کرایه منزل و کرایه ماشین در شهر نایین خیلی پایین تر از پایتخت کشور عزیزمان ایران است و بی تردید 180 هزار تومان جهت یک خانواده چهار نفره در شهر پدری من پول خوبی است.

از من پولدارتر نبود؟

مردی 60 ساله در ایستگاه اتوبوس در خیابان مطهری با تاکید بر اینکه یارانه نمی گیرد، گفت: یارانه من سال 1394 قطع شد، من هم دیگر شکایت نکردم ولی باورم نمی شود که من با حقوق 3 میلیون و 200 هزار تومان در ماه جزو 6 میلیون نفری باشم که مستحق دریافت یارانه آشنا نشده ام.

او گفت: سه فرزند دارم که تنها یکی از آنها مجرد است و با ما زندگی می کند ولی برایم تعجب آور است که یارانه من قطع شده است و حالا شنیده ام 76 میلیون یارانه بگیر در کشور عزیزمان ایران وجود دارد. یعنی در این مملکت فقط 6 میلیون نفر شبیه من هستند، بروید بالای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و مناطق گران قیمت اصفهان و شیراز و تبریز و … را ببینید، من مطئنم که در این کشور حداقل 10 میلیون نفر از من پولدارتر هستند، حالا چطور یارانه من قطع شده است است؟

او در پاسخ به این پرسش که در وقت دریافت یارانه با پول یارانه تان چه می کردید؟ گفت: جای خاصی را جهت هزینه اش نداشتم. هنگامی که قبض برق می امد، قبض آب و گاز و… خوب پرداخت می کردم و طبیعتا بخشی از این هزینه ها با همین پول یارانه تامین می شد.

او در پاسخ به این پرسش که با قطع یارانه ها موافقید یا خیر؟ گفت: قطعا موافقم، کسانی که از من پولدار تر هستند یارانه نگیرند ولی خوب اگر هم این یارانه را نگیرند، چه می شود؟ قسم می خورم هیچی. ما از این تصمیمات زیاد دیده ایم. به عنوان نمونه گفته اند بنزین را گران می کنیم تا جلوی قاچاق را بگیریم. هم بنزین گران شده است و هم قاچاق بنزین ادامه یافته است.

مناطق غیر برخوردار را مستثنی کنید

در این میان یک شهروند سیستانی ولی نظراتی متفاوت راجع به یارانه ها داشت. وی که جهت انجام پیگیری درمان به پایتخت کشور عزیزمان ایران سفر کرده بود و در بیمارستان میلاد حضور داشت، در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یارانه نه فقط به درد من که به درد همشهریان من می خورد. ما درآمدمان خیلی پایین هست. بسیاری از جوانان ما از بیکاری تن به کارهایی می دهند که دریافتی ارزش روزی 5 هزار تومان یا حتی 10 هزار تومان هست. خوب این اوضاع درست است؟ طبیعی است که همین 45 هزار تومان به داد خانواده های سیستانی می رسد. کاش دولت مناطق برخوردار و غیر برخوردار را طبقه بندی می کرد و در مرحله از بین بردن یارانه ها این عنوان را مد نظر قرار می داد.

دولت در قالب لایحه بودجه سال آینده آینده نگری کرده است 31 میلیون نفر از فهرست 76 میلیون نفری یارانه بگیران از بین بردن شوند. این بدان معناست که دولت هر ماه هزار و 410 میلیارد تومان کمتر از شرایط کنونی یارانه پرداخت می کند.

کسانی که مخاطب این پرسش واقع شدند، ولی حاضر نشدند به آن پاسخ دهند و غالبا به این توصیه اشاره می کردند که اظهارنظر در این مورد فایده ای ندارد و دولت ها در کشور عزیزمان ایران نشان داده اند که هر وقت هر کاری را بخواهند انجام می دهند. در ضمن پولی که با عدم پرداخت یارانه می ماند، معلوم نیست صرف چه خواهد شد.

برخی با اعتراض به آنچه در هفت سال گذشته رخ داده، گفت: کاش شما آن وقت، سال 1389 می آمدید از ما می پرسیدید می خواهید یارانه بگیرید یا نه؟ جواب ما مطمئنا همان وقت منفی بود.

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: ایران | میلیون | یارانه | ایرانی | دریافت | دریافتی | ایرانیان | یارانه بگیر | یارانه نقدی | قطع یارانه ها | پرداخت یارانه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار